Vitamina B6 in Mancare

vitamina b6 in mancare

Date generale:

Este solubila in apa.Se elimina prin excretie in 8 ore de la administrare, deci trebuie inlocuita prin hrana adecvata sau suplimente.Pentru culturisti si cei care practica sporturi care necesita o activitate musculara ridicata si au o alimentatie bogata in proteine,este necesara marirea cantitatii de vitamina B6.Indispensabila in corpul nostru pentru producerea de anticorpi si de hematii.Procesul de sinteza este favoizat de un regim vegetarian bogat in celuloza.

Indispensabila pentru absorbtia vitaminei B12,ajuta la fabricarea acidului clorhidric si la asimilarea magneziului.

Beneficii :

-buna asimilare a grasimilor si proteinelor

-previnerea tulburarilor nervoase si dermatologice

-atenueaza greata

-elimina uscaciunea gurii

-atenueaza problemele urinare cauzate de antidepresive triciclice

-reduce spasmele musculare,carcei,amorteala mainilor

Daune in lipsei ei :

-anemie

-dermatite seboreice

-glosite

Surse naturale

-drojdie de bere

-tarate de grau

-ficat

-rinichi

-soia

-pepene galben

-varza

-alune

-nuci

-oua

-ovaz

Depasirea dozei normale

Depasirea dozei poate produce nelinistea pe timp de noapte si trairea prea vie a viselor sau poate declansa tulburari neurologice.

Inamicii

-conservarea

-prepararea termica

-prelucrarea alimentara a fructelor si legumelor

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Esti bot? *