BCAA ca si supliment

Suplimente,nutritie si alimentatie sanatoasa

 

Intr-un interviu, Adam Bornstein precizeaza ca acesti minoacizi si suplimentele care ii contin, sunt foarte buni pentru cresterea musculara si refacerea dupa efort, si ca in ultimul timp se discuta cum ca ai putea sa te antrenezi pe stomacul gol fara riscul de pierdere a masei musculare.

Dar ca si in cazul proteinei, daca iei o supradoza nu inseamana ca este mai bine sau ca te ajuta sa cresti mai repede, ci mai degraba reprezinta o greseala, mai ales in cazul unor sportivi .

 

BCAA reprezinta leucina, izoleucina si valina. Leucina ese cunoscuta ca si factor anabolic si este o componeneta foarte importanta pentru sinteza proteica.

 

Ideea este ca acest aminoacid, leucina, se gaseste in toate sursele de proteina completa (surse animaliere.lactate, oua, carne). Adica nu trebuie sa te indopi cu suplimente crezand ca iti iei in totalitate necesarul de leucina.

 

Cum spuneam si in alte articole si ceea ce ne sfatuieste si Adam Borntein, daca faci calatorii de lunga durata cu avionul sau trenul sau ai o viata agitata incat nu-ti permite sa stai la masa si sa infuleci ca un om normal, in timp ce te gandesti totusi sa-ti pastrezi nivelul de masa musculara sau sa ti-l cresti cat de cat, atunci poti sa apelezi la aceste suplimente dar intr-o cantitate adecvata. Daca tu deja ai o alimentatie destul de completa care iti asigura aportul corect de proteine, nu mai are rost sa mai adaugi si aceste suplimente cu gandul ca te va ajuta si mai mult.

 

Tot surplusul de proteine pe care corpul nu are ce face cu el, nu-l va folosi oricum, dar iti poate agrava sanantatea si digestia.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Esti bot? *