Silueta,Grasimile si Nutritia

Grasimile din alimentatie bune pentru silueta

Exista o enorma si regretabila neintelegere legata de grasimi, deoarece de o perioada lunga de timp se crede ca grasimile ingrasa, adica alimentele grase ne fac sa ne ingrasam. Ori, realitatea stiintifica nu este deloc de acord cu asa ceva.

Atunci cand inghitim mai multe calorii decat consumam, ne ingrasam.E un lucru simplu, clar, fara dubii. Lipidele au cel mai inalt continut caloric, de 9 calorii/gram.

Iar din aceste 2 precizari ajungem sa credem ca trebuie sa luptam inpotriva grasimilor de orice natua ar fie ele.Dar lucrurile nu stau chiar asa.

 

Acum daca inghitim cantitati industriale de alimente grase si singurul sport pe care il facem este alergatul de la canapea la frigider, cu siguranta o sa ne ingrasam.

 

Daca in locul grasimilor “in exces”, inghitim zahar in exces, rezultatele sunt mult, mult mai rele.

 

Datorita zecilor de studii pe ideea grasimilor care ne fac sau nu rau, s-a incercat marginalizarea grasimilor cat mai mult, iar aceasta lipsa de grasimi trebuia compensata cu ceva. Industria alimentara a sesizat imediat dorinta pietii si omul s-a orientat rapid asupra lucrurilor care ii plac, carbohidratii (glucide, zahar).

 

O idee simpla ar fi urmatoarea, cu cat scadem cantitatea de lipide, cu atat crestem cantitatea de carbohidarti si cu atat ne ingrasam mai mult.

 

Studiile arata ca o alimentatie foarte saraca in grasimi (mai putin de 20%) ingrasa mai mult decat o alimentatie cu continut normal de lipide (circa 40%).

 

Nu mai aplicati orbeste “sfaturile oficiale” si nu mai alungati atat de mult grasimile din alimentatie, mai ales cele bune. Nutritionisti “normali” sunt in total dezacord cu aceasta idee.

 

Nu uitati ca oamenii preistorici consumau pana la 60% din ratia lor calorica sub forma de grasime, fara sa se puna problema vreunei afectiuni cardiace, dar stra-stramosul nostru nu statea nemiscat in fata televizorului 3 ore pe zi sau 8 ore in fata calculatorului. E drept ca si natura grasimilor ingerate pe atunci era diferita.

 

Corpul si organele interne tot timpul vor avea nevoie de grasime pentru a fi protejate de anumite impacturi sau socuri fizice exterioare.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Esti bot? *