Top 10 regimuri de slabit

Regimuri si diete pentru slabit.

Informatii utile

Regimuri si diete pentru slabit

 

Am citit candva o carticica cu numele “Top 10 regimuri de slabit”, in care se scria despre avantajele, riscurile si inconvenientele regimurilor, despre cele mai cunoscute regimuri, binenteles pareri si concluzii trase dupa niste statistici derulate pe parcursul timpului. Sa vedem ce pareri s-au creat in urma testarii lor.

 

Dieta Hollywood

Cele mai mari avantaje ale regimului ar fi ca: nu este nevoie de niciun fel de pregatire, este ieftin si simplu de pus in practica, senzatia de foame este suportabila datorita fructelor care sunt alimente cu un numar mare de fibre si sunt satioase.

Nu este nici o problema daca este tinut doar o perioada de timp pentru a-ti purifica organismul de toxine, dar daca este prelungit pe o perioada mai mare atunci apar o serie de inconveniente, cum ar fi carente nutritionale importante.Chiar daca fructele sunt bogate in vitamine si minerale, sunt in acelasi timp sarace in lipide, glucide si proteine care sunt la baza unei stari bune de sanatate.

Acest regim iti asigura o pierdere rapida in greutate dar pe o perioada mai lunga antreneaza si o pierdere importanta de masa musculara.

Un alt dezavantaj este scaderea rezistentei la infectii si la o stare de oboseala pronuntata.

Dar cum toti suntem diferiti trebuie sa avem grija deoarece la unii dintre noi pot aparea iritatii intestinale, diaree si colite.

Aceasta dieta te izoleaza complet deoarece nu poti iesi la restaurant la nici o masa cu prietenii, nu iti permite nici o placere gustativa adevarata.

O problema destul de serioasa la aceasta dieta este ca la inceput iti ofera o satisfactie uimitoare prin pierderea in greutate intr-un timp destul de rapid, dar poti sa pui la loc acele kg pierdute daca la capatul celor 10 zile nu introduci treptat alimente in regim si nu incepi un program de exercitii fizice.

 

 

Regimul cretan(mediteranean)

Acest regim nu prezinta nici un risc si poate conveni la toata lumea. Este o alimentatie simpla, putin costisitoare, variata si echilibrata in termeni de nutrimente.

Numeroase studii efectuate peste tot in lume au demonstrat, cu probe, ca regimul cretan duce la o reducere semnificativa a riscurilor de a face boala Alzheimer si actioneaza impotriva obezitatii, diabetului si a hipertensiunii arteriale.

Singurul inconvenient este riscul unei carente de vitamina D in tarile unde soarele nu este prezent tot timpu anului.

Oamenii din tarile nordice o gasesc in lapte, dar acest aliment este interzis in acest regim.

Trebuie sa mentionam persoanele care nu sunt obisnuite sa consume din ambudenta alimentele de baza (ulei de masline,peste,fibre etc.) ale regimului. Daca esti una dintre acestye persoane, trebuie sa faci trecerea progresiv. Nu-ti schimba deodata alimentatia. Integreaza gradat alimentele relativ noi si, pentru inceput, in portii mici.

 

Regimul grupelor sanguine

Regimul grupelor sanguine nu reprezinta in principiu niciun risc major pentru sanatate dar riscul apare atunci cand este tinut un timp indelungat. Riscul este reprezentat de un dezechilibru nutritional, fiind el uneori in lipide si produse lactate, alteori in proteine, fier si fibre.

Efectele sale benefice se simt foarte repede, in special pe planul energiei fizice si mentale. Pentru ca alimentele convin perfect metabolismului, rezulta o crestere considerabila a sistemului imunitar.

Pe planul varietatii, sentimentul de frustrare se poate manifesta uneori, mai ales and anumite alimente devin “otrava”, deci de evitat, in timp ce pana acum faceau parte integranta din alimentatie. Desigur fiecare stie ca atunci cand vrei sa slabesti trebuie sa faci anumite concesii. Totusi cu regimul acesta nu trebuie sa iti cantaresti portiile, nici sa numeri caloriile; este suficient sa adapteizi rational cantitatea de alimente pe care le mananci.

Unul dintre principalele avantaje ale acestui regim si nu cel mai putin important este de a limita raul legat de numeroasele probleme de sanatate: scapa de obezitate, permite franarea bolilor cum ar fi cancerul, diabetul, afectiunile cardio-vasculare si chiar SIDA.

 

Regimul Montignac

Desemnata ca foarte eficienta de numerosi specialisti in nutritie, permite scaderea in greutate cu pana la 5kg/luna, ducand mai departe, in acelasi timp, o viata sociala si familiala normala. Practicabila oriunde si chiar in cel mai mare secret, metoda iti permite sa frecventezi regulat restaurantele. In anumite medii, ea a fost chiar botezata “regimul managerilor”.

Imediat ce ai atins tinta dorita vei putea sa reintroduci in meniu anumite alimente si sa adopti “regimul de croaziera”.

In general si cu o disciplina minima, metoda este destul de usor de urmat si duce la rezultate excelete, fara sa favorizeze efectul yoyo. Iti permite sa pierzi din greutate rapid si usor, cu conditia sa respecti regula bunelor combinatii alimentare.

Cu aceasta metoda, papilele gustative sunt satisfacute, intrucat notiunea de placere de a maca este cu adevarat luata in calcul si nu ai deloc nevoie sa decontezi caloriile ingurgitate.

Pentru ca preconizeaza consumul de legume si leguminoase produse nerafinate si seminte integrale, acestea provoaca sentimentul de satietate, evita frustrarea si sentimentul de privatiune legat de foame si in plus este foarte benefic pentru sanatate. Disocierea glucidelor de lipide are efecte pozitive asupra digestiei si a tranzitului intestinal, reducand balonarea.

Cum nu suntem cu adevarat informati despre efectele pe termen lung ale unei alimentatii combinand proteinele si lipidele, unii specialisti au formulat ideea ca acest regim ar putea avea o incidenta negativa asupra sistemului cardiovascular. In plus se spune ca un regim sarac in glucide risca sa antreneze o pierdere musculara, oboseala si o scadere mai mult sau mai putin importanta a performantelor la adeptii care depun eforturi fizice.

Un alt repros al acestui regim foarte bogat in materii grase este ca nu-si incita aderentii sa adopte o alimentatie echilibrata, ci dimpotriva ii incurajeaza sa continue relele obisnuinte alimentare.

 

Regimul Atkins

Acest regim este simplu, usor de inteles si de pus in aplicare urmand fazele recomandate. Este suficient sa stii sa diferentiezi alimentele care contin glucide de cele care nu contin, apoi sa-ti compui meniurile pornind de la alimetele permise. Inconvenientul acestui regim este ca devine repede monoton dar daca trecem peste acest obstacol, pierderea in greutate se va face fara nici o senzatie dezagreabila si frustranta de foame si de junghiuri in stomac, intrucat proteinele sunt satioase, iar corpurile cetonice taie pofta de mancare.

Deci nu trebuie numarata nici o calorie, nu trebuie sa respecti nicio reteta precisa, poti frecventa restaurante si accepta invitatiile din partea prietenilor dar sa-i anunti dinainte ca nu vei manca anumite alimente.

Pierderea in greutate cu acest regim este circa 2-4kg in prima saptamana si 6 kg pe luna in continuare. Unul din marile avantaje este ca eliminarea corpurilor cetonice in urina este o pierdere calorica importanta, deci pentru sedentari devine mai usor sa scape de kg in plus.

In plus, in afara de scaderea evidenta a poftei de mancare si de o slabire apreciabila, corpurile cetonice aduc o senzatie de bunastare si de satisfactie.

Regimul nu are numai avantaje ci si riscuri deoarece organismul trebuie sa isi ia din muschi o parte din carburant. Excesul de grasimi si aportul masiv de proteine pot favoriza aparitia unor anumite boli si complicatii la nivel cardiovascular. Regimul sarac in carbohidrati poate duce la eventuale carente in vitamine, saruri minerale, oligoelemente, antioxidanti si fibre. In acest caz este permisa luarea de suplimente.

Unele dintre efectele secundare pot fi starea de oboseala si slabiciune fizica, tulburari ale somnului, constipatie si o scadere a rezistentei si a performantei fizice.

Echilibrul nutritional este pus in discutie de criticii sai.

 

Regimul Scarsdale

Daca multi dintre adeptii acestui regim marturisesc ca ii incearca o oarecare oboseala fizica, aceasta este doar pentru moment fata de disciplina ceruta a meniurilor. Acestia de cele mai multe ori esueaza in urmarirea obiectivului. Este un regim destul de minutios facut din privatiuni importante, ceea ce este foarte greu pentru marii mancai, chiar daca regimul are si saptamani off si atunci trebuie sa te supui altor interdictii.

Regimul se face cu 2 saptamani intense si cu urmatoarele 2 mai linistite si tot asa.

Doctorul Tarnower promite o scadere cu 500g/zi dar in realitate nu este chair asa deoarece in primele 2 saptamani in care este o scadere importanta a greutatii de fapt este o mare pierdere de apa, dupa care poti spera sa pierzi intre 0,5 si 1,5 kg pe saptamana in functie de metabolismul individului si de activitatea fizca.

Doctorul mai spune ca 90% din persoanele care au testat acest program si-au pastrat greutatea, cea ce este putin ireal deoarece acest regim are efectul yoyo pentru ca daca nu esti tare pana la capat si doar la inceput, te porti alege cu ceva kg in plus decat aveai la inceputul regimului.

Dezavantajul acetui regim este ca intervine monotonia si sunt interzise iesirile la restaurant si cu prietenii.

Nutritionistii spun ca daca acest regim este urmat pe o perioada lunga de timp, pot aparea carente destul de importante la nivelul calciului si al acizilor grasi esentiali.

In plus acest regim provoaca constipatia individului din lipsa lipidelor.

 

Regimul Fricker

Nivelul de dificultate al acestui regim depinde foarte mult de voi, de hotararea voastra si de abaterile pe care vi le permiteti.

Acest regim ar trebui urmat minim 3 saptamani si cel mult 8, dupa care poti trece la regimul “plina forma” in care sunt reintroduse treptat alimentele interzise; el contine toate elementele de care ai nevoie si iti da multa libertate alimentara.

Dupa parerea unora este cel mai bun regim pe termen lung. Rezultatele TGV sunt impresionante cand este urmat dupa toate regulile.

El iti permite sa traiesti normal si sa mananci sanatos, sa nu te chinuie foamea, sa fii plin de energie si sa nu prezinti carente nutritionale. In acelasi timp poti avea o viata sociala si imparti masa familiala urmand totusi regimul.

Iti permite incalcari dar sa le compensezi cu micsorarea portiilor din cursul zilei.

Regimul iti recomanda trei ore de exrcitii fizice/saptamana repartizate in trei sau sapte sedinte.

 

Regimul Miami

Principalele avantaje ale acestui regim sunt desigur pierderea rapida in greutate si stabilirea colesterolului, trigliceridelor si glucozei.

La acest regim nu trebuie sa iti bati capul cu numaratul caloriilor. In timp, regimul Miami prezinta carente din complexul B ca si de minerale si oligoelemente.O alta problema ar fi ca unele alimente recomandate sunt greu de gasit in supermarketuri.

Daca vrei sa urmezi acest regim cu sfintenie atunci trebuie sa iti iei gandul de la mesele si invitatiile in oras cu prietenii.

 

Regimul Mayo

Daca esti destul de ambitios si de stapan pe tine, cu acest regim tinut cu sfintenie poti pierde in greutate intre 5-7 kg in 14 zile. Meniurile sunt prestabilite deci nu e mare bataie de cap, este economic si poate fi luat si la serviciu.

Riscurile si inconvenientele acestui regim sunt foarte numeroase intrucat este excesiv de sarac in lipide, daca este tinut multa vreme poate creea probleme la nivelul metabolismului. Poate favoriza ateroscleroza si osteoporoza. Iar cand vine vorba de vitamine si minerale, acest regim prezinta o carenta importanta ca sa nu mai amintim si de proteine. Dupa criticii nutritionisti, acest regim este unul dezechilibrat.

Datorita meniurilor prestabilite duce rapid la monotonie.

El prezinta senzatie de foame, slabiciune musculara, plictiseala gustativa, in plus daca pierderea in greutate este fulgeratoare, si recuperarea kg este destul de rapida.

Cu toate acestea regimul este foarte popular deoarece multe staruri il aplica in caz de urgente.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Esti bot? *