Mancaruri Sanatoase Vineri

Meniu pentru Vineri

Cum sa mancam sanatos? Exemplu meniu Vineri

Mic dejun

Humus cu lipie si seminte de floarea soarelui

Humusul este o pasta formata din naut, destul de consistenta, proteica si nutritiva in acelasi timp.
Este un preparat care iti ofera tot ce ai nevoie pentru un mic dejun.

Partea buna este ca poti face mai mult si sa il pastrezi in frigider peste noapte.

Se ia o mana de susan si se trage la tigaie pana cand prinde o culoare aurie, amestecati des pentru a evita arderea.
Dupa ce a prins o culoare aurie, il rasturnati in robotul de bucatarie si porniti, iar din cand in cand turnati usor in fir subtire ulei incat sa se lege, pana obtinem o pasta consistenta, nu foarte apoasa dar nici prea tare.

Dupa ce am terminat cu pasta de susan o rasturnam intr-un castron. Luam o conserva de naut gata fiert, o spalam sub jet de apa si incercam sa indepartam cat mai mult cojile.
Adaugam boabele in robotul de bucatarie impreuna cu sare, piper, 1 catel de usturoi dat prin presa, putina boia de ardei afumata si 1 lingura din pasta de susan pe care am facut-o mai inainte si pornim robotul.

Dupa circa 2-3 min putem aduga usor putin cate putin ulei pentru a se forma o pasta groasa si omogena. O sa consumati ceva ulei pentru acest preparat in functie de cat faceti sau pentru cate persoane.

Dupa ce s-a format pasta omogena, o rasturnam intr-un bol si daca cumva ni se pare foarte uleioasa, putem adauga putina zeama de lamaie pentru a echilibra gusturile.

Luati o lipie din comert si impreuna cu humusul aveti o masa de dimineata diferita si nutritiva.

Pofta mare!

Cum sa mancam sanatos? Exemplu meniu Vineri

Pranz

Pui cu condimente de shaorma si fasole pastai trase la tigaie

De obicei la pieptul de pui, ca sa il faci diferit fata de ziua anterioara, alegi un alt condiment si un alt mod de preparare.

Poti face o marinata din iaurt, condimente de shaorma si ceva zeama de lamaie. Lasa pieptul de pui in aceasta marinata cateva ore pana sa-si ia toate aromele.
Scoate-l, curata-l de iaurt si aseaza-l intr-o tava. Da-l in cuptorul preincalzit la 160ºC timp de 30 de minute. Va iesi cel mai fraged pui pe care l-ai gustat vreodata 🙂

Intre timp poti lua 500g de fasole pastai congelata si o fierbi circa 6-8 minute. Apoi o tragi la tigaie cu un pic de unt si ceapa calita, adaugi sare, piper si ceva cimbru pentru gust.
Fasolele nu trebuie tinute foarte mult in tigaie deoarece isi vor pierde culoarea de verde viu. Se trag la tigaie doar pentru a le schimba gustul.

Dupa ce scoateti puiul de la cuptor, feliati-ll si asezati-l langa fasolele pastai, obtinand astfel un preparat complet, plin de nutrienti.

Pofta mare!

 Cum sa mancam sanatos? Exemplu meniu Vineri

Cina

Acest preparat este foarte simplu si contine alimente de baza: branza, rosie, masline, castraveti.
Dar asezate in acest fel ofera o alta viziune si pare a fi un preparat cu totul nou.
Incercati in fiecare zi sa aranjati altfel farfuria sau preparatul si cu siguranta o sa aveti o placere si o pofta mai mare.

Pofta buna!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Esti bot? *