Mancare sanatoasa si nutritiva. Meniu pentru luni

Meniul pentru Luni

Mancare sanatoasa si nutritiva. Meniu pentru luni

Mic dejun

Iaurt cu cereale

 

Usor si simplu de facut, puteti sa-l faceti si cu o zi inainte de a fi consumat.

De obicei acesta se face in functie de gusturile omului dar eu propun in felul urmator:

– pe fundul borcanului, un strat de 280ml de biscuiti populari sfaramati foarte bine

– un strat de iaurt

– un strat de amestec de cereale. Amestecul de cereale sa fie format din seminte de in, susan, floarea soarelui, arahide, fulgi de ovaz, grau, toate macinate)

– un strat de iaurt

– ciocolata neagra rasa si o smochina sau curmala taiata feliute subtiri si pusa deasupra.

 

Lasati compozitia in frigider pentru 2 ore, ca toate sa se poata contopi, mai ales dulceata de la smochina sau curmala sa poata cobori pana la faina de cereale.

 

Incercati o astfel de reteta si nu o sa mai vreti sa cheltuiti bani pe ceea ce gasiti in comert.

Proteine, fibre, vitamine, toate intr-un sigur preparat pe care-l poti lua cu tine oriunde.

proteine de origina animala

Pranz

Pulpa de pui la cuptor scu amestec de legume trase la tigaie

 

Am vazut acest preparat realizat de un bucatar de origine chineza si de la care se crede cu tarie ca vine ceva mai multa sanatate cand vine vorba alimentatie echilibrata.

 

Se preincalzeeste cuptorul la 180C°.

 

Se ia o bucata de pulpa de pui dezosata si se impatureste intr-o bucata de hartie de copt. Condimentati-o bine cu ceea ce va place voua, o asezati in hartia de copt si o impaturiti bine incat sa nu patrunda si sa nu iasa aer, chiar pe muchiile formate puteti sa bagati si 2-3 capse ca sa fiti siguri ca nu se va desface.

Se baga la cuptor pentru 30-35 minute.

Intre timp se iau baby morcovi si fasole pastai in cantitatile dorite si se pun la fiert dupa ce apa a dat in clocot. Se tin acolo 10 minute dupa care se scot si se baga sub jet de apa rece, ca sa-si mentina culorile vii.

 

Incingeti o tigaie si adaugati 2 varfuri de cutit de unt cu concentratie de 80%. Dupa ce s-a topit adugati putina ceapa tocata dar amestecati mereu si aveti grija sa nu se arda!.Dupa ce ati lasat-o cam 30 de secunde, adugati imediat  legumele, amestecati bine, puneti sare piper si usturoi, amestecati constant pana cand legumele isi schimba putin culoarea si apoi luati de pe foc. Nu le lasati pe foc pana cand pastaile de fasole se desfac sau pana isi pierd culorile, ele trebuie sa fie un pic crocante in momentul servirii

 

Intre timp pulpa s-a facut foarte bine la aburi si acum puteti sa serviti o masa plina de proteine si un fel diferit fata de masa de ieri.

 

Nu uitati, echilibrul vostru sta in alimentatia pe care o abordati.

Mancare sanatoasa si nutritiva. Meniu pentru luni

Cina

Bruschete

Sa fim seriosi, cine nu stie sa faca bruschete:))
Se ia o bagheta de paine integrala si se taie felii subtiri, se pun pe grill pentru 1-2 minute pe o parte si cealalta sau se pot baga putin la cuptor.

Se iau rosii taranesti din piata si se taie cubulete marunte, incercati sa scurgeti cat mai mult zeama ca sa nu se inmoaie foarte tare painea.
In amestecul de rosii cubulete se adauga oregano si busuioc dupa bunul plac, sare, piper.

Ungem usor cu usturoi feliile de paine, si apoi intindem deasupra amestecul creat mai devreme.

Iar ca un ultim strat puteti sa radeti niste mozzarella sau parmezan.

Este o masa usoara de seara chiar daca observati ca este paine, stati linistiti, nu o sa va ingrasati de la cateva bruschete.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Esti bot? *