Cu sau fara genuflexiuni?

Genuflexiuni si picioare mari

Citind un articol despre picioare, intr-o revista de specialitate, am zis ca trebuie sa scriu un articol referitor la acest capitol, raportat la ceea ce se intampla in salile de culturism de astazi.

In articol era precizat ceva despre accidentarile care pot interveni la picioare, pentru ca ocolim sa antrenam toti muschii. Acestea insa pot aparea nu doar la membrele inferioare, ci si in alte parti ale corpului, spre exemplu cand iti antrenezi doar bratele si pieptul vei avea de suferit la spate si umeri, facand un dezechilibru fata de toate grupele musculare.

Din aceasta cauza trebuie sa ne dam interesul pentru fiecare grupa in parte, pentru a tine departe accidentarile de noi.

 

Un lucru des intalnit in salile de fitness este ca majoritatea practicantilor, incepatori sau nu, cand vine vorba de picioare, ori sar peste antrenament ori primul si unicul exercitiu facut este genuflexiuni cu bara la ceafa.

 

De ce? Pentru ca este mediatizat la greu, pentru ca vedem la toate vedetele din culturism facand acest exercitiu.

 

Nu zice nimeni ca nu este bun, dar lumea pierde din vedere detaliile care sunt cele mai importante pentru sanatate. Nici o incalzire la bicicleta sau banda nu te va feri de accidentarile ulterioare provenite de la genuflexiuni.

Exemplu: Kay Green tot timpul face genuflexiunile cu bara la sfarsitul antrenamentului, deoarece se incalzeste foarte bine cu alte exercitii, cum ar fi extensii si flexii, fandari si etc. La final cand executa acest exercitiu, nu va fi necesara o greutate extrem de mare pentru a “omori” muschiul, ceea ce il fereste si de accidentari dar va putea extrage si rezultate din acest exercitiu.

 

Vince Girona, un fost culturist recunoscut si detinator de sali, nu permitea executarea acestui exercitiu din mai multe motive, cum ar fi:

-extensiile, flexiile si presa sunt indeajuns pentru picioare mari

genuflexiunile iti pot deteriora genunchii si bazinul.

 

Ideea este ca daca nu vei antrena cvatricepsii, fesierii, abductori, adductori, bicepsii femuralii, gambele la acelasi nivel si intensitate, vei fi predispus la accidentari.

Incearca sa lasi genuflexiunile ori la jumatatea antrenamentului sau la sfarsit, pe langa faptul ca o sa te stoarca de energie, nu vei putea pune greutati mari dar vei putea obtine si beneficiile acestui exercitiu.

 

“Sanatatea este pe primul loc dupa care felul cum aratam fizic”

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Esti bot? *