Da sau nu, fructe in dieta noastra????

Fructele introduse sau nu in curele de slabire

 

O sa incep cu un citat din Biblie care poate fi dezbatut la nesfarsit de partile pro si contra, dar prin care facem referire la cuvantul “fructe”.

 

Vechiul Testament: ”Apoi a zis Dumnezeu: ” Iata va dau toata iarba ce face samanta de pe toata suprafata pamantului si tot pomul ce are rod cu seminte pe el. Aceasta sa fie hrana voastra”.

 

Deci clar fructele au fost si vor fi alimente premise in alimentatie si pe care nu le putem da la o aprte. Patru nutritionisti si culturisti au opinii diferite despre fructele introduse in dieta celui care doreste sa slabeasca sau sa se ingrase.

Primul spune ca, potrivit mai multor influente din media, fructele nu sunt un aliment liber pentru ca stau sub umbrela carbohidratilor dar cateva fructe/zi nu au cum sa-ti faca rau, doar daca urmezi o dieta cu zero carbohidrati. El crede ca nu trebuie consummate si ca se cheltuie o caruta de bani numai pe produse bio pentru ca cele cu coaja tare, cum sunt portocalele sau bananele, sunt mai protejate de agentii exteriori.

Un al-2-lea povesteste ca indeparteaza frutele din alimentatie timp de 6 saptamani dar nu pentru ca fac rau, ci pentru ca oamenii devin dependenti de ele, ceea ce mi se intampla sa vad la unii clienti de-ai mei. Datorita faptului ca nu mai este dulce in alimentatie, adica ciocolata, patiserie si altele, ei incearca sa gaseasca cele mai dulci fructe, precum ananasul, strugurii. Treptat imi cer sa le dau voie si la compoturi, iar usor usor mesele principale incep sa fie inlocuite de fructe iar asta este o idee buna pentru cei care sunt pofticiosi si muritori dupa ciocolata, dar nu este bine sa faci schimbari bruste vis-a-vis de obiceiurile alimentare pe care le-ai format in timp.

Un al-3-lea spune ca fructele sunt ultimele produse de pe piata, ca sunt adevarate si naturale si are dreptate pentru ca acum traim in epoca rafinatelor. Pe langa multe beneficii pe care le aduc fructele, putina frutoza nu strica in comparatie cu indulcitorii din porumb introdusi in produsele de patiserie sau bauturile carbogazoase sau alte rafinate. Toata fructoza provenita din toate aceste produse rafintate conduce la multe boli cum ar fi diabetul de tip 2, nivel ridicat al trigliceridelor si multe altelem asa ca pentru acel continut mic de fructoza, fructele nu trebuie etichetate cum ca ar fi foarte rele pentru slabit.

Si ultimul dintre ei spune ca fructele ar fi bune in dieta oricui vrea sa slabeasca sau sa se inrgase dar sa fie atenti la fructele tropicale (in special cei care vor patratele) pt ca acestea au o cantitate maii mare de zahar.

 

Ca o concluzie, fructele sunt ok dar cu masura, insa in functie de ce antrenor iti alegi, vor exista pareri impartite legate de ele si modalitati separate de contopire a unei diete in care sa fie sau nu introduse fructele.

Multi nutritionisti din domeniul sportului aduc si prezinta fructele ca un aliment benefic mai ales inainte de antrenament sau dupa (combinate cu hidrolizat de zer) pentru energie pentru un antrenament intens sau refacerea glicogenului. Altii le blameaza datorita faptului ca pot fermenta in interior si pot irita peretii intestinului subtire, dar aici depinde de metabolismul fiecaruia.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Esti bot? *