Repetarile: multe sau putine?

Numarul optim de repetari pentru masa musculara

Aceasta intrebare este foarte intalnita, cred ca este chiar prima pe care multi care intra in sala de fitness, fie incepator sau experimentat o adreseaza .

Destul de mult intalnit este raspunsul, putine repetari iti vor aduce acei “munti” de muschi la care ai visat. Si incepatorul asa incepe, cu putine repetari, greutate mare crezand ca va ajunge maine-poimaine la 100kg pentru fiecare exercitiu fie el impins, tras sau ridicat.

Si uite asa apar accidentarile si asa tinerii din salile de fitness sufera la 25-30 de ani de probleme la umeri, spate, coate, genunchi, fix din cauza acestui raspuns, repetari putine si greutati mari.

 

Eu unul v-as intreba pe fiecare, stiti ca pentru fiecare varsta exista o limita de greutate pe care poti sa o ridici indiferent de cate suplimente bagi in tine?(exclus steroizi) iar varsta este pana in 22-25 de ani, de aici pana la 35-38 nu prea exista o limita doar daca ti-o impui tu pentru binele sanatatii tale (asta daca nu faci de performanta).

 

Greutatile mari iti vor aduce un plus de masa, dar nu intodeauna si nu la toti.

Hai sa luam ideea asta cum ca greutatile mari si repetarile putine iti vor aduce multi muschi, si in fiecare zi vrei sa ridici mai mult si mai mult, pana cand? Nu ai sa poti ajunge sa faci flexii la biceps cu 60kg/mana, adica hai sa fim seriosi, nu asa functioneaza ideea asta.

 

Conceptul greutatilor mari si repetarilor putine este pentru antrenamente de scurta durata, dar executia trebuie sa fie la fel de corecta ca la o greutate usoara. Muschii cresc datorita a 2 fenomene, contractie si intindere. Oricat te-ai baza pe greutatea cea mare, niciodata nu o sa aiba importanta mai mare decat aceste 2 aspecte, ”CONTRACTIE, INTINDERE”.

 

Poti aplica aceasta metoda de antrenament o saptamana pe luna, la 2-3 antrenamente pe luna cu greutati maximale pentru 2 repetari, dar nu pentru fiecare antrenament deoarece pe parcurs deformezi forma corecta de executie si pierzi ideea principala a dezvoltarii si cresterii musculare ”CONTRACTIE, INTINDERE”. Pe langa acest aspect, daca muschiul nu este foarte bine dezvoltat incat sa sustina toate incheieturile, ele vor ceda la greutati prea mari si atunci apar accidentarile.

 

“Sanatatea este pe primul loc si dupa, felul cum aratam.”

 

 

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Esti bot? *