Contributia Fierului in organism si alimentele bogate in fier

Contributia Fierului in organism si alimentele bogate in fier

Contributia Fierului in organism

si alimentele bogate in fier

Date generale:

Este un element nutritiv esential pentru organismele vii, necesar pentru producerea hemoglobinei, a mioglobinei, precum si a unor enzime; fierul legat de proteine este stocat in organism ca si fierul tisular in cantitati foarte mici; cuprul, cobaltul, manganul si vitamina C sunt necesare pentru ca fierul sa poata fi asimilat; fierul este indispensabil pentru metabolizarea vitaminelor B.

Beneficii :

-ajuta in procesul de crestere

-mareste rezistenta la imbolnavire

-preintampina oboseala

-vindeca si previne anemiile

Daune in lipsei ei :

-anemie

Surse naturale:

-germeni de grau

-carne de pui

-ficat

-galbenus de ou

-scoici

-melasa

-nuci

-sparanghel

Depasirea dozei normale:

-doze mari pot fi daunatoare pentru copii

-daca prezentati efecte secundare de la suplimentele de fier s-ar putea sa doriti sa verificati doza. Nu trebuie sa fie pese 30mg/zi. Puteti prezenta efecte secundare pentru ca nu aveti nevoie de suplimente de fier. Daca aveti nevoie de suplimnent de fier si aveti efecte secundare luati cand mergeti la culcare, intre mese sau cu un pahar de suc de portocale sau grapefruit.

Inamici :

-fosfoproteinele si sarurile acidului fitic

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Esti bot? *