Colesterol-caracteristici

Caracteristicile Colesterolului

colesterolul in alimentatie

 

Grasimile, la fel ca si alte lucruri, au parti bune si parti rele. Conceptia fata de grasimi precum ca sunt rele este la fel de eronata cum am spune ca fructele ne ingrasa. Cea mai rea grasime dintre toate este colesterolul.

 

Practic toti stim ca responsabil pentru atacurile cardiovasculare, arteoscleroza si o multime de alte boli este colesterolul, dar foarte putini stiu ca tot el are un rol foarte important in mentinerea sanatatii corpului.

 

Minim 2/3 din colesterolul existent in organism se formeaza in ficat sau in intestin, este prezent si in creier, in glandele suprarenale si in tecile fibrelor nervoase.

 

Partile lui bune:

colesterolul existent la nivelul pielii este convertit cu ajutorul razelor solare in vitamina D;

– contribuie la metabolizarea carbohidratilor (cu cat ingeram o cantitate mai mare de glucide, cu atat corpul nostru va elibera o cantitate de colesterol si din aceasta cauza cu cat numarul de glucide rele creste, cu atat suntem mai predispusi la boli de inima);

– este principalul furnizor de hormoni steroizi suprarenali, ca de exemplu cortizonul;

– intra in componenta tuturor membranelor din organism si este necesar pentru producerea hormonilor sexuali masculini si feminini.

 

Tipurile de colesterol sunt determinate de proteina de care este legat. Lipoproteinele sunt agentii ce transporta colesterolul in sistemul nostrum circulator.

 

Lipoproteinele de joasa densitate transporta aproximativ 65% din colesterolul sangvin; ele sunt responsabile de depunerile din artere, iar in combinatie cu alte substante pot bloca vasele de sange.

 

Lipoproteinele de foarte joasa densitate transporta aproximativ 15% din colesterolul sangvin, dar sunt necesare ficatului pentru a produce LJD; cu cat cantitatea lor este mai mare ,cu atat ficatul elibereaza mai multe LJD si sansele de a contracta o boala cardiaca se inmultesc.

 

Lipoproteinele de inalta densitate transporta in jur de 20% din colesterolul sangvin si fiind compuse in principal din lecitina, ele distrug depozitele de grasime de pe vasele sangvine si asigura circulatia colesterolului fara a bloca arterele.

 

Conceptia ca ouale ar fi daunatoare e si adevarata si falsa,  deoarece exagerarea consumului de galbenusuri de ou zilnica sau odata la 2 zile in numar de 4/odata poate fi daunatoare pentru organism si ficat, dar limitarea la 2 mese/saptamana de oua cu un singur galbenus la 3-4 oua poate fi benefica. Astfel, ele vor ridica nivelul lipoproteinelor de inalta calitate.

 

Intr o perioada in America sa crezut ca aceste oua sunt foarte daunatoare in cea ce priveste colesterolul dar dup ace sa inregistrat o scadere a consumului acestor din pacate nu a scazut si riscul afetiunilor cardiovasculare la oameni.

 

Dar pe langa toate acestea trebuie san e gandim si la modul de preparare a omletei sau oualelor prajite deoarece o mare cantitate de ulei supraincalzita absorbita de acestea  si consummate de multe ori in decursul unei saptamani poate produce destule daune ficatului.

 

Sarace in lipide VS sarace in cholesterol

 

Un produs pe a carui eticheta scrie “fara colesterol’ poate contine din ambundenta grasimi.Trebuie sa intelegeti ca termenii colesterol si lipide nu sunt sinonimi.Spre deosebire de lipide,colesterolul nu este utilizat pentru producere de energie,ci,in primul rand,pentru a transporta grasimile spre celulele intregului organism

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Esti bot? *