Principii de crestere a intensitatii

Antreneaza-te intens!

Antreneaza-te intens respectand aceste principii

1). Tensiunea continua

 

Nu lasa muschii sa se odihneasca in partea de sus sau de jos a miscarii si nu lasa inertia sa preia controlul miscarii, pentru a mentine o tensiune constanta.

2). Antrenamente de pompare

 

Antreneaza o parte a corpului cu multe exercitii (4-5 la grupele mari si 3-4 la grupele mici). Pomparea reprezinta trimiterea unei cantitati mari de sange in zona lucrata si tot odata si o cantitate mare de nutrienti.

 

3). Antrenament variat

 

Foloseste tehnici diferite si nu te plafona la acelasi standard de repetari (6-10), variaza greutatile incat sa-ti poata permite efectuarea a 20 de repetari, schimba ordinea exercitiilor, mareste numarul de repetari si scade numarul de serii, creste numarul de serii si scade numarul de exercitii pentru grupa musculara lucrata.

 

4). Antrenament de izolare

 

Miscarea de izolare reprezinta activarea unei singure grupe musculare fara a implica si altele adiacente. Un exemplu bun sunt unele aparate si extensiile si flexiile la helcometre.

 

5). Izometria

 

Folosirea acestei tehnici intre seturi, la inceputul sau la sfarsitul lor, iti poate da un plus de volum, rezistenta si cresere a masei musculare. Tehnica presupune mentinerea greutatii intr-un punct de contractie a muschiului timp de cateva secunde.

 

6). Prioritatea unui muschi

 

Lucreaza grupele mai slabe si deficitare la inceputul antrenamentului, deoarece nivelul energetic este foarte mare.

 

7). Contractie de varf

 

Incearca sa introduci tehnica de izometrie pentru ultimele 4 repetari in varful contractiei muschiului pe care il lucrezi mentinand greutatea acolo pentru 2 secunde. Cu siguranta vei simti diferenta si vei stoarce muschiul de energie.

 

8). Incarcare progresiva

 

Pentru a-ti continua progresele, muschii tai trebuie sa lucreze din ce in ce mai mult. In timpul celei mai mari parti a ciclului anual de antrenament, incearca sa cresti greutatile la fiecare antrenament, fa mai multe repetari sau seturi sau descreste timpul de odihna intre seturi.

 

9). Antrenament piramidal

 

Include tehnici de crestere a greutatii la fiecare exercitiu de la serie la serie si scadere a numarului de repetari pe parcurs, sau poti face si invers. Descreste greutatea si creste numarul de repetari. Variaza tot timpul dar macar pentru 3-4 antrenamente mentine doar o varianta.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Esti bot? *