Exemplu de aminoacizi lichizi, esentiali in alimentatie

Exemplu de aminoacizi lichizi, esentiali in alimentatie

Triptofan

 

Date generale:

Este un aminoacid essential, utilizat de creier impreuna cu vitamina B6, nicodinamida si magneziu, pentru a produce serotonina, un neurotransmitator care inlesneste  mesajele creierului sa ajunga la unul din mecanismele biochimice ale somnului.

 

Beneficii

-contribuie la inducerea somnului natural

-reduce sensibilitatea la durere

-actioneaza ca un antidepresiv

-atenueaza migrenele

-reduce anxietatea

 

Surse naturale

-branza de vaci

-lapte

-carne

-peste

-carne de curcan

-banane

-curmale uscate

 

Fenilalanina

 

Date generale:

Este un aminoacid essential, care lucreaza ca neurotransmitator, are rolul de a duce semnalele intre celulele nervoase si creier. Acest aminoacid este transformat in corp in dopamine si norepinefrina(2 transmitatori ai excitatiei nervoase care sustin atentia si vitalitatea).

 

Beneficii:

– reduce pofta de mancare

-mareste apetitul sexual

– imbunatateste memoria

– atenueaza depresiiile

 

Surse naturale:

-toate alimentele bogate in proteine atat de origine animala cat si vegetala.

 

Acesta nu poate fi metabolizat daca aveti un deficit de vitamina C. Poate ridica tensiunea arteriala.

 

Lisina

 

Date generale:

Este un aminoacid esential strict necesar organismului uman. Este indispensabila pentru crestere, refacerea tesuturilor si producerea de anticorpi, hormoni si enzime.

 

Beneficii:

– previne infectiile herpetice

– asigura o capacitate ridicata de concentrare

– utilizeaza eficient acizii grasi pentru producerea de energie

 

Surse naturale

-peste

-lapte

-carne

-branza

-produse de soia

 

Arginina

Date generale:

Este necesar pentru functionarea normala a glandei pituitare. El este indispensabil pentru sinteza si eliberarea hormonului de crestere al glandei pituitare. Deficitul de acest aminoacid la barbati poate duce la sterilitate.

 

Beneficii:

– mareste cantitatea de sperma

– ajuta la vindecarea ranilor

– metabolizeaza depozitele de lipide

 

Surse naturale:

-nuci

-floricele de porumb

-roscove

-dulciuri pe baza de gelatina

-ciocolata

-orez brun

-faina de ovaz

Carnitina

 

Acest aminoacid nu este bun numai pentru arderea grasimilor, aduce si alte beneficii precum atenuarea atacurilor de angina si ajuta bolnavii de ficat si rinichi. Pentru sportivi ajuta la efectuarea de eforturi sustinute  pe o perioada indelungata. O carenta destul de mare a acestui aminoacid poate determina o deteriorare a tesutului cardiac.

Principalele surse de carnitina sunt carnea si produsele lactate.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Esti bot? *