Stiati ca?

Alimentatie echilibrata,sanatoasa si nutritie

 

Hrana favorita a celulelor canceroase este omega6. Fara omega6, acestea cresc foarte lent, in vreme ce,atunci cand sunt “injectate” in mod experimental cu aceste grasimi “rele”, ele cresc cu o viteza halucinanta. Cu omega 3 se intampla exact invers, ceea ce pare sa “infometeze” in mod curios celulele maligne.

In Japonia, cercetatorii au constatat ca in ciuda absentei luminii pe timpul iernii, procentul depresiei numita “sezoniera”este foarte scazuta. Asta in vreme ce in Franta este mult mai raspandita. De ce sunt japonezii mai imuni? Cercetatorii cred ca alimentatia joaca aici un rol foarte important si remarca faptul ca pe masura ce populatiile consuma mai multi omega 3, acestea sufera mai putin de depresie sezoniera sau oricare alt fel de depresie.

 

Cercetatorii stiu de multa vreme ca la cei are au tendinte sinucigase, nivelul serotoninei din creier scade si din cauza continutului redus de omega 3 din sange.

 

La extremitatea degetelor, de exemplu, sau a picioarelor, daca vasele se “inchid” sub actiunea frigului, a tutunului sau a stresului, globulele “dopate” cu omega 3 isi croiesc drum pana la suprafata pielii: va este cald.

Invers, daca sangele nu mai trece, sunteti inghetat. Chiar daca alti factori isi joaca si ei rolurile lor, prezenta acizilor omega 3 este intr-adevar cruciala pentru o buna circulatie sangvina.

De ce credeti ca doar pestii din marile reci debordeaza de omega 3?

Pur si simplu pentru ca aceste grasimi garanteaza un sange fluid, apt sa circule prin corp fara sa se solidifice, in ciuda temperaturilor polare!

 

Cu certitudine, acizii omega 3,sunt grasimi si in aceasta calitate ei aduc tot atatea calorii ca orice alta grasime, adica 9 la gram. Ei nu sunt mai “usori” decat altii, motiv pentru care este necesar sa-i luam in considerare in calcularea ratiei calorice. Dar aceasta cifra nu este decat calculul biochimic si nu tine cont de fiziologie. In corp, transformarea acizilor grasi este foarte diferita in functie de natura lor.

 

Fitatii din legume scad absortia fierului cu 30%, insa beta-carotenul din compozitita cruciferelor inlatura acest blocaj.

De retinut in privinta unei

alimentatii sanatoase

 

  1. O singura tigara poate sa distruga in jur de 50 mg de vitamina C;
  2. Locuitorii oraselor marii sufera de lipsa vitaminei D;
  3. Consumarea zilnica de bauturi alcolice in proportii necorespunzatoare duce la scaderea drastica a nivelului de vitamina B1,B6 si acid folic;
  4. Copiii au nevoie de aproximativ dublul cantitatii de proteine/kg corp care il consuma un adult iar nou- nascutii aproape triplu;
  5. Vitamina B1 previne senzatia de rau de mare si de avion;
  6. Daca consumati cantitati mari de proteine aveti sigur nevoie de suplimente de vitamina B6;
  7. Ceapa,usturoiul,ridichile,prazul contin un antibiotic natural care poate distruge germenii patogeni;
  8. Aspirina care ne ajuta in multe cazuri ne face si rau din cauza eliminarii vitaminei C din corpul nostru la o viteza mult mai mare decat cea normala;
  9. Atentie la alunele neprajite deoarece incetinesc digestia proteinelor;
  10. Uleiul de masline poate preveni bolile de inima;
  11. Clatiti-va bine gura cu apa dupa ce va spalati pe dinti deoarece pasta de dinti poate aduce iritatii la nivelul intestinelor;
  12. Mineralul Bor poate impiedica decalcifierea oaselor;
  13. Taninul care provine din cafea poate provoca cancer de esofag, asa ca aveti grija cata cantitate de cafea consumati;
  14. Morcovii pot preveni atacurile cardio-vasculare.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Esti bot? *