Acizii grasi pentru o Alimentatie Sanatoasa

Alimentatia sanatoasa contine acizi grasi

 

Omega 3: se gasesc in peste cum ar fi; macrou, hering, somon, cod, sardine, in uleiul de in, de rapita, de soia, in nuca, alune.

Ei joaca un rol important in prevenirea bolilor cardiovasculare, atenueaza durerile osoase si articulare, amelioreaza sanatatea psihica,calmeaza durerile menstruale, previn o posibila aparitie a cancerului. Omega 3 mentin elasticitatea vaselor de sange, previn imbatranirea precoce si depresiile.

Omega 6: se gasesc in grasimile vegetale din uleiuri precum cel de floarea soarelui, sofranel, germeni de porumb. Daca acesti acizi sunt consumati in exces, au un efect proinflamator, producand numeroase maladii, din aceasta cauza trebuie sa existe un echilibru intre omega 3 si omega 6 de 1:1 sau 1:3.

Alimentatia moderna contine multe grasimi saturate si omega 6 iar carentade omega 3 este din cauza consumului prea putin de peste. Dezechilibrul creat determina o crestere a colesterolului si poate duce la aparitia obezitatii, diabetului, reumatismului si chiar a cancerului si a bolilor neurodegenerative.

Se recomanda a se lua suplimente alimentare care sa contina acizii grasi omega 3 pentru buna functionare a inimii, creierului, sistemului nervos, sistemului circulator, rinichilor, ficatului.

Omega 9: se gaseste in uleiul de masline, in cel de canepa si rapita. El este cel care formeaza trigliceridele care circula in sangele nostru. Acesta are un rol esential in regimul functional al sistemului cardiovascular. Cand acest tip de acid este supus procesului industrial, favorizeaza perturbarea metabolismului, lipoproteinelor din ficat.

Recomandari:

-suplimentele cu ulei de peste diminueaza cazurile de hipergliceride si scade nivelul colesterolului in sange.

-nutritionistii(zdraveni la cap) indica sa nu se excluda grasimile din dieta. Cel mai recomandat este de a manca din toate cate putin.

-atentie la grasimile hidrogenate sau la produsele care le contin. Pe unele produse scrie acest aspect(ex: uleiuri partial hidro. sau hidrogenate) iar aceste grasimi afecteaza intr-un mod direct sau indirect neuronii.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Esti bot? *